środa, 8 grudnia 2010

IT crowd - wersja lokalna - czyli nie-typowy Aj Ti światek. Odcinek 4.

"Zepsuł mi uchwyt do kubka na kawę" to jeden z częściej cytowanych żartów pochodzących z działów typu help desk. W ten sposób powstają legendy o inteligencji przeciętnego użytkownika komputera. Albo Użyszkodnika jak mają w zwyczaju określać ich administratorzy. Administratorzy to wąska kasta, która nawet wysoce wykwalifikowanych informatyków określa tym mianem.

Gdyby spotkało się dwóch adminów (admin to potoczny skrót od administrator - przyp. autora dla wszystkich użyszkodników) ich rozmowa mogłaby wyglądać tak:
- Ostatnio przyszedł do mnie gościu i żalił się, że mu szyfrowanie poczty nie działa. I wiesz co się okazało? Że na nowego lapka nie zaimportował certyfikatów.
Drugi admin ze zrozumieniem kiwa głową:
- Bo przyczyna problemu jest zazwyczaj umiejscowiona między komputerem, a krzesłem.

Inny administrator zapytany co jest najczęstszą przyczyną problemów, które trafiają do niego, odpowiedział po krótkiej chwili namysłu:
- Najczęstszym powodem problemów jest ID "dziesięć T".
- A co ten identyfikator oznacza?
Tu administrator westchnął, podszedł do zaparowanej szyby i wskazującym palcem powoli napisał: I ... D ... 1 ... 0 ... T.
Widząc brak zrozumienia w oczach swoich słuchaczy westchnął ponownie.

Podsumowując: administrator to istota, której wnętrze wypełnione jest przede wszystkim doskonałym poczuciem humoru. Z zazwyczaj włączoną opcję mute. A szkoda ...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz